Što je litijev povlačenje?

Litijev povlačenje odnosi se na uznemirujuće simptome koji se mogu pojaviti nakon što osoba odjednom prestane uzimati litijev lijek. U većini slučajeva, ovaj lijek je liječnik propisan za liječenje bipolarnog poremećaja. Pomaže kod manije i depresije povezane s tim stanjem. Tijelo na kraju postaje naviklo, pa čak i ovisno, o ovom i drugim lijekovima, pa kad se prekine, može doći do ozbiljnih nuspojava.

Simptomi povlačenja litija mogu uključivati ​​mučninu, povraćanje, znojenje, glavobolju, emocionalne poremećaje i druge. U vrlo teškim slučajevima, tijelo može čak ići u šok tijekom početnih faza povlačenja. Potrebno je tjednima prije nego što je pacijent potpuno slobodan od lijeka, jer treba vremena da tijelo filtrira iz svog sustava. Nijedan pacijent nikada ne bi trebao prestati uzimati litij ili bilo koji drugi lijek bez prethodnog razgovora s liječnikom.

Postoje različite razine težine kad je riječ o simptomima povlačenja. Neki će pacijenti imati puno teže probleme od drugih. To može biti posljedica individualne tjelesne težine osobe, koliko je ta osoba osjetljiva na droge i druge supstance, te dane doze. Razlozi za uklanjanje litija također mogu varirati, ali neki mogu loše reagirati na lijek.

Oni s bipolarnim poremećajem trebaju biti iznimno pažljivi kada prekidaju litij, jer mogu imati povećanje simptoma i nestabilnost raspoloženja. Većina puta pacijenti bi se trebali polagano odmažiti svog lijeka kako bi spriječili promjene raspoloženja i simptome povlačenja litija. To znači da će njihovu dnevnu dozu smanjiti tijekom vremena, tako da se tijelu dopusti prilagoditi funkcioniranju bez litijuma.

Budući da je povlačenje litija potencijalno ozbiljno, pacijenti ne bi trebali započeti ili prestati uzimati ovaj lijek bez izravnog nadzora. Svaki simptom povlačenja trebao bi biti prijavljen zdravstvenom radniku kako bi se osiguralo zdravlje i sigurnost pacijenta. Ako usporena odbića lijekova iz bilo kojeg razloga nije moguća, bolesnike treba posebno pažljivo pratiti kako bi se osiguralo da se ne pojave ozbiljni simptomi. Dodatni lijekovi mogu biti potrebni za stabilizaciju onih s bipolarnim poremećajem, budući da je za ovo stanje obično potrebna trajna terapija. Pacijenti bi trebali pažljivo pratiti preporuke svog liječnika koji će opisati kako pacijent treba smanjiti dozu i tijekom kojega razdoblja.